Artikelen over: SEO

Redirects

Kan ik ook zelf mijn redirects regelen?



Klanten kunnen zelf de redirects inregelen. Redirects zijn onder te verdelen in twee verschillende categorieën: 1. De redirects n.a.v. de livegang van een nieuwe website en 2. De redirects n.a.v. content die van de site af gehaald wordt.

De overgang van de oude naar de nieuwe site:
Voor livegang kunnen ze dit doen met Screamingfrog. Deze gratis tool installeert de klant, waarna ze de oude URL's van de website hebben. Op basis van dit overzicht, kan de klant bepalen welke pagina's er zijn, welk van deze pagina's vervangen gaat worden en welke pagina vervalt. Hiervoor moeten ze wel weten/snappen wat de nieuwe URL's zijn en hoe ze een logisch overzicht van deze redirects kunnen maken.

Vervolgens kan de klant deze redirects zelf doorvoeren in het CMS. Ook hiervoor moet even een duidelijke instructie geschreven worden.

Redirects o.b.v. verwijderde pagina's:
De klant kan zelf ook redirects vervangen van pagina's die offline worden gehaald/vervangen worden. Dit doen ze door direct na de livegang of wijziging in de website de redirect in te regelen. Ook is het mogelijk om dit te monitoren in Google Search Console. Echter moeten ze hiervoor wel een (werkend) account hebben én weten waar ze redirects kunnen vinden.

Bijgewerkt op: 25/09/2019

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!